vrijdag 5 juni 2009

Geniet!

En dan nu even tijd voor één van mijn favoriete bands: The National. Ik weet niet hoe bekend deze band onder de medebloggers en lezers is, maar ik wil jullie zeker kennis geven van het feit dat The National een zeer mooi nieuw nummer heeft geschreven. Hopelijk een voorbode van een nieuwe album. Het vorige album van deze gasten (Boxer) staat alweer te lang op de nummer 1 positie in mijn persoonlijke album charts. Maar anyway: gewoon luisteren dus (en kijk ook nog even naar de titel van deze post).


Voorlopige titel: The Runaway

Hier nog wat bonus nummers van The National voor degenen die nog kennis moeten maken met deze band. Ik laat het bij 3, al voel ik me er nu al schuldig over dat ik er niet meer bij heb gezet.





3 opmerkingen:

  1. Enerzijds krachtige doch rustige muziek. Anderzijds voel ik een leegte. Het kan aan mijn voorliefde voor solo's liggen, maar ieder nummer hierboven zou zo een minuut of twee langer kunnen met een heerlijke gitaarsolo of saxofoonsolo of iets dergelijks erbij geplakt, waardoor je nog langer van elk nummer kunt genieten..
    Lijkt me ultiem, maar dit is ook niet mis.
    De vooralsnog naamloze song vind ik toch wel het mooist.
    Te weinig goeie bands in dit genre.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook een van mijn favoriete bands. Graag zou ik nog een kleine toevoeging willen maken in de vorm van een van mijn (op dit moment) favoriete nummer van deze band. Het betreft een live-uitvoering van het nummer 'About Today', oorspronkelijk afkomstig van de Cherry Tree EP, waarbij ik vooral de uitbarsting aan het eind erg mooi vind. De live uitvoeringen van nummers van The National vind ik sowieso vaak iets beter dat de albumversies. Bovendien worden vaak ook nog wat meer solo's toegevoegd, iets wat de vuige Kap'tein Bruunbaard vast kan appreciëren. CTRL-C/V deze shite voor de nummertje, je weet: http://www.youtube.com/watch?v=ZXmDtgopI-8

    BeantwoordenVerwijderen