woensdag 3 juni 2009

Jetzt Geht's Los!

Neem een blanke Duitser van 37 jaar, een vierkoppige drumband en het Duitse filmorkest Babelsberg. Even flink roeren. Voeg onder het roeren nog even wat guitige apenmaskers toe, voor de sier. En ach, waarom ook niet! Doe er ook nog maar wat hiphop bij!

Peter Fox heeft in 2008 zijn soloalbum, Stadtaffe, uitgebracht met daarop o.a. de hit 'Haus Am See'. Ik kan niet zeggen dat deze mij bekend klonk, hoewel hij toch aardig schijnt te zijn gedraaid op o.a. de 'radiovoorbeeldzender' 3FM.
Dit mag alsnog de pret niet drukken, want ik moet mijn respect uiten voor Peter Fox, zijn lyrics en zijn aanstekelijke melodieën. Deze Berlijnse rakker weet teksten te verzinnen die enerzijds de diepe filosofenziel raken, maar anderzijds complete onzin verkondigen. Deze teksten worden begeleid door de heerlijke (drum)beats en feestelijke of duistere filharmonische melodieën.
De enige en juiste aanvulling van je geest én je ziel!

Maar dat is genoeg abstract gedingest.
Tijd voor wat fysiekere voorbeelden:


Peter Fox - Haus Am See

Peter Fox - Alles Neu

2 opmerkingen:

  1. Nice, inderdaad al eens gehoord op 3FM en zelfs radio 1 was er niet vies van (ja, inderdaad radio 'wij draaien 1x in de 4 uur 1 nummer' 1. Dat zegt natuurlijk wel wat over de kwaliteit. Tijd om eens op te zoeken... ehhm kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vet! Kende het nog niet. Dank voor de tip!
    Op de straat waar Peter Fox in de clip Alles Neu doorheen loopt - bij minuut 2 om precies te zijn - liep ik een maand geleden ook :-) Leuke buurt in oost Berlijn.

    BeantwoordenVerwijderen