dinsdag 16 juni 2009

Gitaar: Elektrisch vs Akoestisch

U heeft gesproken en daarom nu de uistslag van deze eeuwenoude vraag (althans vanaf het moment dat de elektrische gitaar bestond dan) vereeuwigd in een heus blog artikel. 

Met een kleine meerderheid (58%, 7 stemmen) verkiest u de elektrische gitaar boven de akoestische (41%, 5 stemmen). Behalve het feit dat de elektrische gitaar de winnaar is van deze poll weet ik eigenlijk niet welke verdere betekenis men aan deze verkiezing kan ophangen. Dat ga ik dan ook maar niet proberen. Inspiratie en originaliteit komen namelijk niet uit de lucht vallen. Mocht dit wel het geval zijn dan sta ik kennelijk nooit op de goede plaats. En met deze trieste constatering sluit ik deze mededeling af, u een klein beetje wijzer achterlatend.

Een echte gitaarheld... 

1 opmerking:

  1. Daar waar Maarten van Rossem gisteren nog twintig procent van de Nederlanders uitmaakte voor "halve garen," had hij het mis. Nu verschil ik sowieso bijna altijd al van mening met deze proleet, maar dat terzijde. Het blijkt namelijk dat 40% van het Nederlandse volk bestaat uit halve garen, en dat is spijtig.

    Bovengetekende had eerder een discussie met weledelgeboren Heer VonKirschen waarin wij ons verwonderden over het aanzien van de akoestische gitaar. Deze verwondering van mijn kant is slechts vergroot door deze uitslag.

    Nee, wij zouden de loftrompet moeten steken voor het edele instrument dat de naam electrische gitaar draagt!

    BeantwoordenVerwijderen