maandag 22 maart 2010

SOGGEN

De term is u allen waarschijnlijk welbekend. Ook ondergetekende ontkomt niet aan de onvermijdelijke zoektocht naar alles dat het studeren ook maar iets uitstelt. Mijn ervaringen zijn gekenmerkt door verscheidenheid: van het jezelf verliezen in wikipedia-lemma's en het schrijven van die ó zo belangrijke briefkaart tot het afwassen, stofzuigen en ordenen der papieren.

En zo brengt mijn studie-ontwijkend-gedrag mij naar Haute Cultuur. Het blog der blogs, zoals wij ons dat in alle arrogantie een jaar geleden bedacht hadden. Vrees niet, de hoop is er nog wel ergens, maar zoals met vele goede initiatieven lijkt ook Haute Cultuur geen lang leven beschoren.

Mijn oproep is dan ook simpel en effectief. Laten wij in plaats van ons te wenden tot de digitale fora, waarmee het risico tot associatie met bijvoorbeeld GeenStijl of andere laagdrempelige media een reëel risico is, ons op de fysieke ontmoeting storten. Eens in de maand zullen wij bij elkander komen, goede wijn drinken, heerlijk dineren om daarna een pijp dan wel sigaar te roken en het concertgebouw, dan wel paradiso, dan wel het museum of wat dies meer zij te bezoeken. Kortom: ik verheug me op de reacties en hoop dat wij in de beslotenheid van ons eigener emailadressen spoedig een datum zullen prikken.

Hoogachtend,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten